Зал № 9ПОСТАНТИЧНІ КУЛЬТУРИНА ТЕРИТОРІЇ КРАЮУ другій половині І століття н.е. Ольвія перебувала під сильним сарматським впливом, про що згадується в «Борисфендській промові» ритора з Віфінії Діона Хрисoстома. У 10 км від північного кордону Ольвійської держави археологами було досліджено величний курган над похованням багатого сарматського воїна. Одяг його був підперезаний срібною з позолотою пряжкою, на руку надітий масивний золотий браслет, який вказує на приналежність власника до вищої племінної знаті. Набір озброєння традиційний — меч, кинджал, лук і сотні стріл. До поховального інвентарю входили срібний глечик — лагнос, срібна чаша, що служила прикрасою кінського нагрудника. Поруч з воїном лежав плетений із лози кошик з незвичними для чоловічого поховання предметами — срібним, скляним і глиняним флаконами для ароматного масла, невеликим бронзовим дзеркальцем у дерев'яному футлярі. Ймовірно, перед нами предмети, що розповідають про традиції передачі «подарунку» коханій жінці, в царство мертвих. Наступна тема експозиції — поселення та некрополі черняхівської культури (ІІІ — перша пол. V ст. н.е.). На поселеннях відкриті житлові та господарськi будівлі, знаряддя праці. Некрополі дають цікаві зразки сіроглиняного гончарного посуду, амфори малих форм, прикраси. З кінця V до рубежу ІХ—Х ст. н.е. на території Північно-Західного Причорномор'я кочували тюркські племена: авари, хазари, болгари. У межиріччі Дунаю і Дніпра в цей час проживали слов'янські племена. Але безперечно слов'янських археологічних пам'яток на території нашого регіону не виявлено. До ІХ століття в Подніпров’ї склалася держава Київська Русь. Одним з його південних форпостів був острів святого Евферія (о. Березань). Тут на шляху «з варяг у греки» русичі оснащували свої човни щоглами, реями, необхідними для тривалого плавання морем. На острові знайдено вироби із заліза, скла, кераміки. Крім цього увагу відвідувачів привертають предмети озброєння і обладунки у вигляд кольчуги. |